BB-brickan

Jag har hört flera stycken säga att de ser fram emot fikabrickan på BB efter att man fött barn. Usch, säger jag bara. Jag hade inte ätit ordentligt den dagen då jag födde barn så jag var utsvulten efter timmar av förvärkar och sedan allt krystande på det. Jag fick i mig en stadig frukost på morgonen, men på förmiddagen blev jag igångsatt, och efter det drack jag nyponsoppa varvat med saft. Min bebis var ute kvart över sju på kvällen. Som sagt, jag var utsvulten. Sen kom de in med en bricka med ljust bröd (ursäkta, jag har helt slut på energi jag behöver fibrer!) varav ena smörgåsen var en skiva "franska". Finns det något äckligare? Till det fick jag en kopp med pulverchoklad. Fast det var ju mitt eget val, jag var inte sugen på kaffe direkt efter förlossningen...

Nåväl... Fikat på BB fram tills jag födde var suveränt. Jag hann ju äta några måltider där innan bebis bestämde sig för att det var dags att komma ut. Bland annat lärde jag mig att äta fil igen, vilket är jättebra då jag faktiskt inte känner att jag har tid att koka gröt nu när jag har lillen.




Detta är en typisk Nana-frukost. Fast helst ska det faktiskt vara äppeljuice (också något jag lärde mig gilla på BB).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0