Energipriserna

Igår fick vi ett brev om att de höjer energipriset i vår radhuslänga. Kanske inte så konstigt, med tanke på den extrema kyla som varit tänker du som fått en saftig elräkning på 4000 för en månad.

Nej, kanske inte. Det är ju inte så att jag förutsätter att man ska ha temperaturer på mer än 14 grader inomhus när det är kallt ute. Inte heller tycker jag att vattnet i duschen bör vara varmt. Nej, så länga inte vattnet fryser i rören, ja då betalar jag gärna en förhöjd energikostnad -trots att jag har en bebis som behöver 37 grader att bada i. Men vi har ingenting emot att koka upp vatten på spisen, som vi helt sonika kan blanda med det kalla vattnet i ledningarna. Vi är inte så knussliga i den här familjen.

Nej såklart finns det ingenting att vara bitter över. Vi betalar de där dryga 2000(!) extra i kvartalet och fortsätter duscha i ca 32 grader. Dessutom har vi ju faktiskt kunnat få upp värmen till hela 18 grader de senaste gångerna det varit mer än -12 ute.

Lev väl! /Nana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0