Flaskan

Ja, det är ju inte jag som vill ta till flaskan även om jag hört att för många slutar amma sina barn just för att kunna göra det. Jag däremot har ju velat och velat kring ifall jag ska våga låta min man eller någon annan ge min son mat på flaska vid något enstaka tillfälle då jag kanske vill träna eller träffa en kompis i nån timme. Det sägs ju att de kan bli "lata" och vägra bröstet.

Jag bestämde mig i alla fall för att pröva nu när jag ändå var tvungen att pumpa ur ett sprängfyllt bröst. Jag gav honom en liten potion flaska, och sedan fick han äta sig mätt på bröstet. Det gick bra!

Nu vet jag att han kan äta ur flaska, så då kan jag våga lämna honom en kort stund nån enstaka gång. Däremot har jag en fråga: nån som vet hur länge bröstmjölk håller sig fräsch i flaskan? Om man till exempel skulle ta med sig flaskan på stan. Jag har inget emot att amma ofentligt, men på vintern är det ju otroligt bökigt. Däremot kommer jag inte att ge flaskan ofta, utan bara vid enstaka tillfällen. Jag tycker om att amma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0