kort tungband?

Jag googlade på hur man ska göra för att bli av med amningsnappen. Tipsen jag fick var:

1. Låt bebis söka efter bröstet istället för att stoppa in nappen i munnen
2. Pröva ta av nappen en bit in i amningen. Upprepa om det inte fungerar
3. Pröva amma utan napp nattetid eftersom sömniga barn inte är så kräsna

Dessa tips kommer från amningshjälpen.se

Tips 1 & 2 är beprövade MÅNGA gånger. Och tips 3 är jag himla skeptisk till eftersom min son alltid hinner bli så pass hungrig att han gråter högljutt innan jag vaknar. Dessutom är nattmåltiden den måltid som i övrigt fungerar bäst. Han äter länge och riktigt myser.

Däremot verkade det som att den största anledningen till varför man ska göra sig av med nappen är att barnet inte går upp i vikt som det ska om nappen används. Det problemet har inte vi. Så den får väl helt enkelt vara kvar.

En annan sak jag läste mig till var att anledningen till att vissa barn inte kan äta utan amningsnapp kan vara att de har ett kort tungband.

Någon mer än jag som misstänker att detta kan vara orsaken i min sons fall?



Detta är alltså min tunga, så långt utsträckt som det går!

Tur att jag är gift med en karl, tänker du nu. För som lesbisk skulle jag troligtvis inte göra succé?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0