Min sagolika vigsel



Så här såg det ut när jag tittade ut genom fönstret dagen för vårt "bröllop". Tur att man inte hade planerat någon utomhuscermoni, kan man väl tycka. Jag tycker vädret passade utmärkt. De flesta kommer nog tycka att jag är galen nu, men jag hade verkligen min drömvigsel. Galen kommer ni tycka när jag förklarar hur det gick till...

Vi åt frukost på morgonen som vanligt, och jag klädde mig i en gravidklänning från HM. Våra vittnen knackade på dörren på förmiddagen, och vi satte oss vid matbordet och pratade lite. Jag var lite nervös, men lycklig. Vigselförättaren kom en stund senare, ställde ifrån sig ett paraply och tog av sig skorna. Hon frågade hur vi hade tänkt oss det hela. Vi hade inte tänkt. Det slutade med att vi ställde oss brevid varandra i vardagsrummet, och hon förklarade oss gifta. Vi fick ett vigselbevis, och fem minuter efter att hon kommit hade hon gått. Vi var man och hustru. Gängade.

Ingen förutom våra två vänner (vittnena) visste att det skett, men våra familjer och närmaste vänner ar bjudna på inflyttnigsfest den här dagen, så de fick snart veta...

Vissa kanske vill ha vit klänning, två hundra gäster, bröllopstårta med våningar, levande musik, präst och hela kittet. Jag vill ha kärlek, glädje och framför allt min man. Jag älskar honom!

/Nana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0