Pott-träning

När jag var mitt i graviditeten blev min karl oturligt nog av med jobbet. Den omtalade lågkonjukturen, ni vet. Och han var sist in, och då är man ju som bekant även först ut... så är det! Man kan alltså ALDRIG planera allt i minsta detalj för att ha de bästa förutsättningarna för att skaffa barn. Även personer med tillsvidare-anställning kan plötsligt stå utan arbete, hur hårt de än sliter.

I alla fall bestämde jag mig för att inte låta mig nedslås av detta. En fördel är ju till exempel att min son har världens chans att bonda med båda sina föräldrar redan från början. Det har varit ett privilegium, I tell ya!

Men mannen min blev alltså arbetslös i mitten av november, och ännu har inte a-kassan kommit igång. Det är nya kompletteringar som ska in, gång på gång. Ni har säkert hört historierna om den där a-kassan, så jag besparar er svordommarna.

I alla fall gick det ju bra så länge jag arbetade, men nu är jag alltså föräldraledig -och det blir man inte rik på. Nu lever vi med andra ord på vatten och bröd,

och lillskruttis, han ska pott-tränas. Jag menar, har ni sett priserna på blöjor?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0