Premiärrunda på stan idag!



Idag var jag om lillkillen på stan för första gången tillsammans med min BFF som förövrigt är preggo (lillskruttis har förhoppningsvis en blivande buddy i hennes mage med andra ord). Jag var lite orolig för att han skulle bli hungrig eller bajsa blöjan full någonstans där det vore nästintill omöjligt att amma/byta, men som tur var åt han sig mätt och drog ur sig ett redigt lass precis innan vi åkte ner. Duktig kille. Jag måste bara säga att det känns underbart att ha ett liv igen, hur mysigt det än är att vara hemma med en bebis (som förövrigt är fyra veckor och en dag gammal).

Jag shoppade lite till lillskrutten såklart (det går ju inte att låta bli, även om han har tillräckligt med kläder/prylar för att fylla ett rum) men sen shoppade jag även till mig! Ett par byxor och en kofta köpte jag -åh så underbart att inte köpa gravidkläder/amningskläder.

Jag köpte även en bröstpump och en flaska till lilleman. Jag har en liten önskan om att kunna lämna hemmet för att gå till frissan/simhallen. Inga stora utsvävningar, men jag vill vara garderad i så fall. Vågar man ge en så liten bebis bröstmjölk på flaska? Jag vill inte sabba amningen, så i så fall får det hellre vara. Men jag ska fråga på BVC också. I annat fall var bröstpumpen ändå behövlig, då jag redan haft mjölkstockning, och inte gärna vill ha det igen.

Obs bilden är inte från idag, utan från vår första barnvagnspromenad, men jag hade inte med mig kameran på stan. Det är ju dock ändå en bild!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0