VARDAG med mig?

Det var meningen att jag skulle skriva om min vardag här, och blanda det med tankar, funderingar och betraktelser. Men det har mest blivit allt annat, utom min vardag. Lite är det nog så att jag inte vet riktigt hur man bloggar. Jag vill inte lämna ut allt för mycket om mig själv, men ändå vill jag berätta om mitt liv och mina dagar som just nu består av att vara mammaledig med en femveckors bebis.

När man har en så liten händer det nya saker varje dag. Det är så underbart! Jag läser andra bloggar där mammor skriver om första leendet, amning, mys, bad och allt som har med dessa ljuvliga varelser att göra. Och jag ler! Ibland till och med gråter jag lite. Fjantigt kanske, men man kan ju känna igen sig i situationerna. Och längta. Om jag läser om en bebis som skrattat åt sin spegelbild för första gången, 8 veckor gammal -ja då kan jag verkligen smälta. Min kille är ju snart 8 veckor! Kommer han kunna skratta åt sin spegelbild då?

Idag har följande hänt i mitt vardagsliv:

Natten var suverän. Gullungen sov 4 timmar innan första amningen/blöjbytet. Sen sov han i 2-3 timmars intervaller, men det är klart godkänt, för sedan gick han upp med sin pappa och lät mig sova lite till.
 
Min älskade son kräktes den största kastspyan jag sett honom avverka rakt på sin fars axel, så att det rann ner längs hela pappa! Haha, det var ROLIGT!

Min kompis var här. Vi tog en tur till Ica med barnvagnen och så lagade vi tonfisksallad. Med rå lök i. Så imorgon om lillkillen verkar ha ont i magen vet jag vad det beror på. Han hade nämligen jätteont i magen en dag, och jag misstänker löken eftersom vi ätit tacos. Men jag vet inte ännu, så man måste ju pröva om man ska veta. Men jag kommer att må jättedåligt om han har ont. Troligtvis kommer jag att gråta.

Jag har prövat ge honom mat på flaska. För att veta om han fixar det utifall jag någon gång vågar lämna hemmet utan honom. Det gick suveränt bra!

Jag har burit runt på grabben i min ringsjal, och upptäckt att jag älskar den. Jag var supernära att köpa en bärsele eller en annan typ av sjal, men vi trivs med denna båda två nu efter några testomgångar. Min son riktigt myser när han ligger i den, och jag kan pyssla obehindrat här hemma.

Jaa.. sedan har jag läst bloggar och bloggat när han sovit. Jag gör inte så mycket annat just för tillfället. Men livet med en bebis är det bästa som kan hända en människa. Jag tror verkligen att det är så!

Nana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0