Amningsnappen -uppföljare!

Min son kan faktiskt ta bröstet utan nappen nu. Han gör det dock bara ibland, men vi har ändå vant oss och ser inte nappen som något problem. Jag fortsatte att kämpa och kämpa, och vid nästan 4 månader så tog han helt plötsligt bröstet utan den. Vilken annorlunda känsla att amma utan amningsnapp! Nästa barn ska jag vänja av tidigare om inte det barnet heller tar bröstet utan napp från början.

Sen tycker jag också att det har blivit lättare att amma offentligt. Jag tycker att det är en rättighet (har alltid tyckt) men har liksom varit för feg. Men nu slänger jag min ringsjal över axeln och ammar lite här och var. Sonen dricker/äter lätt ur flaska, men jag har inte behovet att ge honom flaska. Jag har inte haft barnvakt ännu, och tänkte vänta med det tills han kan äta välling, eller så pass mycket mat att han blir mätt utan att amma också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0